Our faculty and staff have actively contributed to SDG4: Quality Education through impactful research. Below are some notable publications exemplifying their dedication:
1. Nguyen, D. D. T., Tran, K. H., & Nguyen, T. B. H. (n.d.). Using English songs effectively for the practice of pronunciation in Lac Hong University EFL classes. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/27419/1/505079.pdf
2. Phuong, V. D. V., Hien, T. L., Lam, T. N., & Truong, P. L. (n.d.). Improving the effectiveness of students' progress assessment in a blended learning environment at Lac Hong University. Retrieved from https://jte.edu.vn/index.php/jte/article/view/69
3. Nguyen, T. T., & Lê, P. L. (n.d.). Phản hồi của giáo viên về bài viết của học viên: Trường hợp trong Trường Cao đẳng Cảnh sát Nhân dân II. Retrieved from https://js.lhu.edu.vn/index.php/lachong/article/view/374
4. Nguyen, T. T. N., & Nguyen, T. C. A. (n.d.). A survey into EFL students’ perceptions of studying English with native English-speaking teachers at Eastern International University Foreign Language Center. Retrieved from https://jklst.org/index.php/home/article/view/205
5. Phan, T. H. N., Le, T. T., & Phan, T. T. (n.d.). Impacting the Industry 4.0 on the training quality and student's satisfaction at Lac Hong University. Retrieved from https://www.abacademies.org/abstract/impacting-the-industry-40-on-the-training-quality-and-students-satisfaction-at-lac-hong-university-7544.html
6. Le, T. P., & Garces, E. A. (n.d.). Integrating online assessment into blended training form: A case study at Lac Hong University. Retrieved from https://jte.edu.vn/index.php/jte/article/view/68
7. Pham, V. P. H., & Le, H. L. (n.d.). Factors affecting students' English proficiency at Lac Hong. Retrieved from https://i-cte.org/proceedings/index.php/ictep/article/view/6
8. Nguyen, T. K. V. (n.d.). Khảo sát chiến lược ghi nhớ trong việc học từ vựng: Sinh viên chuyên ngữ Trường Đại học Lạc Hồng. Retrieved from https://js.lhu.edu.vn/index.php/lachong/article/view/324
9. Tran, T. K. C. (n.d.). Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên về chất lượng các dịch vụ hỗ trợ tại Trường Đại học Lạc Hồng. Retrieved from https://scholar.dlu.edu.vn/thuvienso/bitstream/DLU123456789/122251/1/CTv138V16S112019775.pdf
10. Le, T. H., Nguyen, T. B. H., & Nguyen, T. C. A. (n.d.). The effect of experiential learning on teaching and learning English speaking skills at Lac Hong University. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/32383/1/505082.pdf
11. Ngo, T. H., Nguyen, T. H. O., & Van, D. V. P. (n.d.). Digital transformation in higher education-reality at Lac Hong University. Retrieved from http://thuvienlamdong.org.vn:81/bitstream/DL_134679/55426/1/CVv436S1832022110.pdf
12. Nguyen, T. L., Lam, T. H., Shu, M. H., & Nguyen, V. Q. (n.d.). Expected attributes of lecturer's quality from student's perspective: An empirical case of Lac Hong University. Retrieved from https://www.airitilibrary.com/Article/Detail/19972334-201412-201501270004-201501270004-31-52
13. Tran, V. H. (n.d.). Thực trạng dạy học môn Xác suất - Thống kê so với chuẩn đầu ra ở Trường Đại học Lạc Hồng. Retrieved from https://journal.hcmue.edu.vn/index.php/hcmuejos/article/view/2031
14. Do, H. T., Lam, T. H., & Nguyen, T. L. (n.d.). Determinants of student’s learning motivation – An empirical case at Lac Hong University. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/24298/1/525038.pdf
15. Nguyen, T. N. D., & Doan, T. H. N. (n.d.). Đánh giá sự hài lòng của sinh viên về chất lượng dịch vụ đào tạo đại học bằng E-learning trong bối cảnh Covid-19 tại Trường Đại học Lạc Hồng. Retrieved from https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/14
16. Tran, V. H. (n.d.). Tăng cường ứng dụng thực tiễn trong dạy học Toán Cao Cấp cho sinh viên khối ngành kinh tế ở Trường Đại học Lạc Hồng hướng đến đáp ứng chuẩn đầu ra. Retrieved from https://jst-ud.vn/jst-ud/article/view/842
17. Tran, T. K. C. (n.d.). A study on factors affecting student’s learning soft skills at Lac Hong University. Retrieved from https://jte.edu.vn/index.php/jte/article/view/1125
18. Hoang, T. Q. A., & Nguyen, N. T. K. L. (n.d.). Sử dụng rubric trong giảng dạy và kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của sinh viên: Nghiên cứu thực trạng tại Trường Đại học Lạc Hồng, tỉnh Đồng Nai. Retrieved from https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/100
19. Nguyen, A. Q. V., Tran, K. H., & Nguyen, T. B. H. (n.d.). A study on vocabulary learning strategies of first-year English-majored students at Lac Hong University. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/26572/1/505076.pdf
20. Phan, T. H. (n.d.). The influence of service quality factors on student’s satisfaction – Case study at Lac Hong University. Retrieved from https://www.jte.edu.vn/index.php/jte/article/view/456
21. Pham, H. T., Tran, H. A. P., & Nguyen, X. T. (n.d.). Extensive reading in support for vocabulary improvement for third-year students of Mechatronics – Electronics Faculty, Lac Hong University. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/27044/1/505080.pdf
22. Pham, T. N., Nguyen, X. T., & Nguyen, T. C. A. (n.d.). Applying jigsaw-guessing games for non-English majors for teaching and learning vocabulary at Lac Hong University. Retrieved from http://lib.yhn.edu.vn/bitstream/YHN/28154/1/505075.pdf
Our academic team’s contributions underscore their commitment to SDG4 by enhancing teaching methodologies, advancing learning experiences, and fostering an inclusive, equitable educational environment for sustainable global progress.